team-spirit-are-the-international-2019-champions-1

مسابقات The International 10 با قهرمانی Team Spirit پایان یافت

بدون پاسخ/5

تیم Team Spirit با غلبه بر PSG.LGD در فینال مسابقات The International 10 بازی Dota 2 به مقام قهرمانی دست یافت و با جایزه‌ی بیش از ۱۸.۲ میلیون دلاری به خانه بازگشت.

پرونده‌ی مسابقات The International 10 بازی Dota 2 نیز بسته شد و براین‌اساس طرفداران باید یک سال دیگر برای از راه رسیدن اینترنشنال بعدی و شروع ماراتن نفس‌گیر تیم‌ها برای کسب عنوان قهرمانی منتظر بمانند. با اینکه مسابقات اینترنشنال امسال بدون حضور تماشاگر برگزار شد، اما این موضوع به‌هیچ‌عنوان از شوروحرارت آن کم نکرد و بازی‌های پُرهیجان و تماشایی تیم‌ها، میزبانان و گزارشگران کاربلدی چون شیور، سِراکشن اسلَکس، اودی‌پیکسل، کپیتالیست و لیریکال، برگزاری شایسته‌ی دیدارها و میزبانی مناسب کشور رومانی، همه‌وهمه دست به‌دست هم دادند تا با تورنمنتی به مراتب بهتر از انتظاراتمان روبه‌رو شویم. مسابقات اینترنشنال ۱۰ نقطه اوج رقابت‌های Dota Pro Circuit است که برای اولین‌بار از سال ۲۰۱۱ به اروپا بازگشت و در ورزشگاه ملی رومانی واقع در شهر بُخارست برگزار شد.

در مسابقات اینترنشنال ۱۰ نیز مانند دوره‌های قبل شاهد راه‌یابی ۱۸ تیم به مرحله‌ی گروهی بودیم که ۶ تیم از آن‌ها با شرکت در مرحله‌ی مقدماتی مناطق مختلف و ۱۲ تیم دیگر ازطریق کسب امتیاز Dota Pro Circuit جواز حضور در این مرحله را کسب کردند. مرحله‌ی گروهی مسابقات The International 10 در بازه‌ی زمانی ۱۵ تا ۱۸ مهر پیگیری شد و در این ۴ روز تیم‌ها با تقسیم به دو گروه به‌شکل دوره‌ای به رقابت پرداخته و امتیاز کسب کردند.

با پایان این مرحله، تیم‌های Thunder Predator و SG esports در قعر جدول گروه‌های خود جای گرفتند و از ادامه‌ی رقابت‌ها باز ماندند. در انتها تیم‌های Invictus Gaming ،Virtus.pro ،OG ،T1 ،Team Undying ،Evil Geniuses ،Team Aster و Alliance از گروه اول و تیم‌های PSG.LGD ،Team Secret ،Vici Gaming ،Team Spirit ،beastcoast ،Quincy Crew ،Fnatic و Elephant از گروه دوم موفق به صعود به مرحله‌ی بعدی مسابقات شدند.

مرحله‌ی اصلی مسابقات اینترنشنال ۱۰ در بازه‌ی زمانی ۲۰ تا ۲۵ مهر برگزار شد. شانزده تیم راه‌یافته به این مرحله براساس رتبه‌های خود در مرحله‌ی گروهی، در یکی از براکت‌های بالایی و پایینی قرار گرفتند و در طول شش روز در براکتی دو حذفی به مصاف هم رفتند. قالب برگزاری تمام دیدارهای این مرحله به‌صورت Best of Three بود و تنها دیدار فینال و دیدارهای روز اول براکت پایینی به‌ترتیب به‌شکل Bo5 و Bo1 برگزار شدند.

در مرحله‌ی اصلی مسابقات بازی‌های بی‌نظیری را از تیم‌ها شاهد بودیم که کم از کلاس درس برای طرفداران نداشت، اما در آخر نتایج به‌نحوی رقم خورد که در فینال شاهد دو تیم PSG.LGD و Team Spirit باشیم. پیش‌بینی برنده‌ی این دیدار به‌هیچ‌وجه کار راحتی نبود؛ زیرا از یک سو تیم اسپیرت را داشتیم که پس از سقوط به براکت پایینی به کار تیم‌های قدرتمندی نظیر OG، Team Secret و Virtus.pro پایان داده بود و در آن‌سو تیم PSG.LGD قرار داشت که بدون حتی یک شکست تا فینال آمده بود.

سرانجام اما تیم Team Spirit توانست با نتیجه‌ی ۲-۳ بر حریف چینی خود غلبه کند و جایزه‌ی ۱۸.۲ میلیون دلاری این دوره از رقابت‌ها را به خانه ببرد. تیم PSG.LGD نیز به جایگاه دوم رضایت داد و ۱۳ درصد از مجموع جوایز مسابقات را به‌دست آورد. مجموع جایزه‌ی دهمین دوره از تورنمنت اینترنشنال ۴۰ میلیون و ۱۸ هزار و ۱۹۵ دلار بود که بیشترین مبلغ جایزه جمع‌آوری‌شده برای یک مسابقه در تاریخ ورزش‌های الکترونیک به‌حساب می‌آید. این جایزه بین تمام ۱۸ تیم راه‌یافته به مرحله‌ی گروهی مسابقات تقسیم می‌شود و هیچ یک از تیم‌ها دست خالی این رقابت‌ها را ترک نخواهد کرد.